Fethiye Antalya Bisiklet Turu 1. Gün Fethiye- Ölüdeniz – Fethiye

Saat 6 civarı otobüste uyandım karabel civarı olduğumuzu farkettim. Geçen sene 15km arızalı bisikleti elimde taşıdığım seki ilçesini fotoğrafladım daha sonra bir gün boyyunca tırmandığımız karabel geçidini 15-20dk da otobüsün inişini izledim.

Yavaştan hazırlanmaya başladım zira fethiyeye geliyorduk.

Fethiye otogarda indim bisikletimi toparladım ve gps’ten haritaya şöyle bir bakıp kafama işledim. Daha sonra Emre ve Rıdvanla buluşmak üzere Çalış Plajı Berlin Hotel’e yönlendim .

Bir iki kaybolmadan sonra Berlin Hotelin önüne geldiğimde Rıdvanla Emrenin şezlonglarda yeni uyanmış bir vaziyette buldum. Otobüs yolculuğu ve Tur planıyla ilgili bir süre konuştuktan sonra Çetin Bey’in Eşi (Geçen seneki Babaeski-Antalya turunda Fethiyede tanıştığımız Çetin bey bize yemek ısmarlamış ve oteline davet etmişti ) geldi ve kahvaltını 8 de başlıyacağını söyledi.

Saat 9 gibi Çetin Bey ve eşiyle otelde kahvaltı masasına oturduk. Geçen seneki tur bu seneki tur derken beraber kahvaltı yaptık. Bu arada normalde toplanma günü olarak boş bıraktığımız bu günü ölüdenizi gezerek geçirmeye karar verdik, Ölüdenizi geçip tura devam edecektik. (Rıdvan Ölüdenizden Saklıkente bir yol olduğunu idaa ediyordu.)

Ortada Çetin Bey ve sağda eşi

Saatler 11 e gelirken bisikletlerimizi yükledik ve yola koyulduk. Fethiyeyi geçtik ve Ölüdenize doğru rampa tırmanmaya başladık bu arada güneş yükselmiş ve öğlen sıcağı kendini hissettirmeye başlamıştı. Sıcağın etkisiyle Emre ters yöndeki gölgelik alanı gözüne kestirmiş oradan sürüyordu, arkasından bir süre takip ettim ve sıcağa dayanamayarak yokuşun 2.km sinde;  gölgeye geçip oturduk. Tshirt’im ve şortum ter etkisiyle sırılsıklam olmuştu. Tshirlerimizi çıkararak yol kenarında oturduk, bu arada Rıdvan gözden uzaklaşmıştı. Yaklaşık 15-20 dk yol kenarında oturduktan sonra Rıdvan nerede diye merak ettik ve bizden 500mt ilerde bir çeşmenin yanında olduğunu öğrendik. Çeşme fikri hoşumuza gittiği için yanına gittik fakat çeşme kurumuştu.

Emre oldukça hıslı bir şekilde tırmanıyor

Bir süre harita üzerinde nerede olduğumuzu ne kadar daha tırmanacağımızı tartıştık. Daha sonra tırmanmaya devam ettik.

Yolun solunda bir benzin istasyonu gördük ve tereddüt etmeden girdik.

Daha sonra ölüdenize doğru iniş başladı yaklaşık 15km lik keyifli bir inişin sonunda ölüdenize vardık. Ölüdenize vardığımızda saat ikiye geliyordu ve sıcaktan bitmiş durumdaydık. Yolun sağ tarafında tandem paraşütlerin iniş yaptığı bir park keşfettik ve boş bir ağacın gölgesine yayılarak dinlenmeye başladık.

Yaklaşık 1 saat yarı yatar bir durumda dinlendikten sonra ölüdenizi gezmeye karar verdik. Mesire alanına girdik ve Ölüdenizin keyfini çıkarttık (Girişler ücretli Tam 6Tl öğrenci 3 tl Fiyata duş ve kabin dahil)

Ölüdeniz deniz olarak mükkemmel hiç dalga yok ve su berrak, derinlik belli bir süre gittikten sonra birden derinleşiyor. Bir süre denize girdikten sonra duş alıp mesire alanını terk ettik.

Tekrar bıraktığımız gölgeye döndük ve yamaç paraşütlerini izledik. Karnımızın acıktığını fark edip yemek yiyecek yer aradık. (Ölüdeniz de yemek yiyecek yer çok kısıtlı ve fiyatlar uçuk tavuk döner=7tl ). Ölüdenizde yemek yemenin gereksiz pahalı olduğu için yemeği fethiyede yemeye karar verdik bu arada Rıdvanın önerdiği yolun bazı haritalarda bulunmaması ve eğim durumunu bilmememizden ötürü geceyi Fethiyede geçirmeye karar verdik. Fethiye’ye giderken tatlı ! (O kadar tatlı ki Emre bir ara bisikleti elinde taşıyordu) bir tırmanış bizi bekliyordu.

Fethiye ye yaklaştığımızda akşam oluyordu yemeği iftar çadırında yemeye karar verdik. Önce marina ya gidip biraz vakit geçirdik ve daha sonra iftar çadırına geçtik.

Yemekten sonra KİPA dan içecek alarak Çalış plajına geri döndük ve geleneksel kamp alanımız Berlin Hotelin önüne yerleştik. Elektronik aletlerimizi otelin önündeki prizlere takarak şarj ettik. Bu Arada Bir önceki gece sorunsuz şezlong kullanmamıza rağmen bir görevli gelip şezlongları kullanamayacağımızı yasak olduğunu söyledi. Otelden minder alarak bu sorunu çözmüş olduk. Ve saat 12 civarı uyuduk.