Doğankaya – Tonya – Sis Dağı – Trabzon Yayla Turu (1.Gün)

Ktübis’in(KRADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİSİKLET KULÜBÜ) son turu olarak kamplı bir yayla turu planlıyorduk. Geçen sene yaptığımız ve yarım kalan Düzköy Haçkalı baba Zigana Santa Arsin Turunun yarım kalan Zigana-Santa arasına ek olarak Zigana-Uzungöl rotasını planladık. Rota ortalama 2000 metrelerde birçok geçidin bulunduğu bir yayla turuydu. Tura son 3 gün kala katılmıcı listesi: ben, Barış ŞEN, Numan Özmen, Yücel olarak netleşmişti fakat aldığımız haberlere göre 2000 metrelerde kar mevcut ve bağzı geçitlerde yol hala kapalıydı. Mayıs ayına göre anormal olan bu durum karşısında tur planını iptal ettik ve Doğankayada kamplı bir tur yapma kararı aldık.

Doğankaya karşıdan görünüm

Doğankaya 1400 metrelerde Düzköy ilçesine bağlı bir mesire alanıydı. Ayrıca kamplı tura yaklaşan finaller nedeniyle katılamayacaklar günübirlik bir tur düşünüyorlardı kulübün dönemdeki son turuna en azından giderken beraber olmak amacıyla rotamızı doğankayaya çevirdik.

Bu olanlar Cuma günü yani faaliyete 1 gün kala planlanıyordu.. Cuma günü 22:30 da anca bölümden çıkabildim ve eve tur hazırlığı yapmaya geçtim. Bisikletimle en son Batum turunu yapmıştım ve turdan sonra pek bir bakım yapmamıştım. Bakım, Tur hazırlığı vs derken saat 03:30 u buldu 5te olan hareket saatini kaçırmamak için onlarca alarm kurup yattım.

Sabah rıdvanın sesiyle uyandım “Sen tura gitmeyecekmiydin”. Uyandığımda tablet ve telefonum başucumda duruyordu büyük bir ihtimal bilinçsizce alarmları kapatmıştım. Telefonumda birçok cevapsız arama vardı son arayan numana geri dönüş yaptım. “Ekibin geri kalan kısmının Düzköy yolunda ilerlediklerini öğrendim Numan kamp yükünü bırakıp günübirlik ekiple doğankayaya yönelmişti. Hızlıca olası yapılabilecekleri analiz ettim yol bisikleti ile ekibe yatişebilir ve günübirlik bir tur gerçekleştirebilirdim. Fakat vazgeçip numanı tekrar arayarak kamp yapmak isteyenein olup olmadığını sordum. Numan olumlu olarak kamp yapabileceğini iletince evdeki kamp malzemelerini yokladım. Fazladan 1 mat ve tulum alarak saat 09:00 da yola koyuldum.

Bir markete girerek muz ve kek aldım. Hızlı bir tempo ile Akçaabata doğru yöneldim, Düzköy sapağında BİM e uğrayacak pil alacak ve mola vereden düzköye doğru devam edecektim. 09:40 ta Söğütlü-Düzköy kavşağındaydım Numanları tekrar aradığımda ışıklar beldesini geçmiş olduklarını öğrendim benden 18 km uzakta ve 800m yüksektelerdi. Hızlı bir tempo ile devam ederken sık sık arkamdan gelen kamyonetleri yokluyor otostop çekmeye çaışıyordum. Işıklara geldiğimde Numanlar çoktan Düzköye ulaşmş ve beni beklemeye koyulmuşlardı.

11:20 civarı Düzköye ulaştık Düzköyün en büyük marketi (ONUR MARKET) te kamp alışverişimizi yaptık (makarna sucuk abur-cubur 40TL) ve Doğankayay’a doğru yöneldik. Ortalama 5-7 derecelik eğimlerle Çayırbağına ulaştık (1100mt) Çayırbağı doğankayadan önceki son yerleşim bölgesi aslında belde olarak geçiyor ve bir adet herşeyin bulunduğu bir markete sahip.

Düzköyden Çayırbağına giderken Çal mağarası yol ayrımı

Çayır bağından sonra ortalama 12-20 derecelik sert eğimlerle arazi yoluyla doğankayaya çıkılıyor bu yolun büyük kısmını bisikletlerimizi elimize alarak tamamladık. Doğankayaya geldiğimiz zaman saat 17:00 civarıydı Günübirlik olarak gelen Osman ve Berkatın geceye kalmaması için biraz acele olarak yemeğe geçtik. Bizden önce bırakılan bol közlü sönmemiş ateş sayesin hızlıca sucuklarımızıı kızarttık ve üzerine bir çay demledik. Yemek ve çaydan sonra çekirdek çiteyerek bir süre manzarayı izledik ve osman ve berkanta veda ettik.

Aynı tarihlerde üniversitenin Dağcılık kulübünün de temel kaya eğitimi vardı. Dağcılık külübünün de eğitmeni olmam sebebiyle bir uğarama kararı aldık. Bisikletler ve heybeleri kayanın üst kısmında ormanlık alana sakladık ve dağcılık kulübünün kamp attığı yaklaşık 3km uzaklıktaki bölgeye doğru yola çıktık. Doğankaya bölgesi genelde yeşillik ve kaya setlerinin bulunduğu tek tük köy evlernin bulunduğu bir bölge. Evlerin ve yamaçların birbirine benzemesi nedeniyle her geldiğimde kaybolduğum bir bölge. Yolun yarısında aklıma bu detay geldi ve km saatimin GPS ini kullanarak bir GPS noktası aldım. Yaklaşık 1 saatlik arayış, kaybolma sonucu KTÜDAKS ın kamp attığı bölgeyi bulduk ve eğitim alanlarına indik.

Temel kaya eğitiminin ön adımı olan iniş eğitimi alırken yakaladık dağcıları. Gün batımına kadar burada vakit geçirdikten sonra dağcılarla birlikte kamp alanlarına geçtik ve onların yemeklerine misafir olduk biraz eskiyi yadedip goygoy yapıp yemlerden otlandıktan sonra (kamp mutfakları bizimkine göre oldukçe genişti sarımsaklı mantıdan sulu pudink ve aşureye kadar birsürü yemek tadtık.

Saat 21:00 civarları kendi kampımıza dönme kararı aldık hava iyice kararmış ve ay ışığı yoktu. Öncelikle yolu takip ederek bir noktaya kadar bisikletlere yaklaştık fakat yoldan ayrılıp araziden devam etmemiz gerekiyordu. Daha sonra Tabletimden bir rota çizerek bisikletlere ulaşmaya çalıştık fakat olmadı önümüzü kesen ormanı geçemedik. Saatime kaydettiğim GPS noktasına ilerledik ve oradan Kerteriz alarak bisikletlerimizi bulduk (Bu olaylar 1.5 saat içinde gerçekleşti) Kampımızı kurduk ve yatışa geçtik. Kamptan ayrılırken Dağcılık kulübüne sabah kahvaltıya geleceğimizi söylemiştik fakat yatarken bundan vazgeçtik. Saat 06:00 da uyandığımda yoğun bir sağnak yağmur vardı. 08:30 gibi Dağcılık kulübü başkanı umu tarafından uyandırıldık Bize Yakın olan kayalık bölgede eğitime geçiyorlardı. Kahvaltı yapıp onların yanına geçtik. Biraz eğitime yardımcı olup biraz goygoy yaptıktan sonra tekrar çadır alanımıza geçtik bu arada tekrar yağmur bastırdı.